U znak sećanja na moju učiteljicu
Vrlo često se setim svoje učiteljice. Niska, mila i jako
posvećena. Bili smo njena poslednja generacija i delovalo je kao da u
potpunosti uživa u svom poslu. Dobro je procenjivala naše sposobnosti i
sklonosti. Nosim je u divnom sećanju. Jako sam volela brojeve i učiteljici je
delovalo da postoji mogućnost da se u budućnosti bavim brojevima..nije mnogo
pogrešila. Ali ovo nije priča o mojoj povezanosti sa brojevima, ovo je priča o
značaju učiteljice na naše ličnosti, a samim tim na naš život.
Nikada neću zaboraviti moj prvi dan u školskoj klupi.
Nadežda (moja drugarica iz vrtića) i ja smo sele u poslednju klupu jer smo bile
najviše u tom trenutku. Učiteljica je ušla nečujno, imala je jako milo lice,
nosila je naočare, mislim da sam je zavolela istog trena. Bila je pravedna-
pohvaljivala kada je to bilo potrebno, ali je itekako umela da me ukori zbog
moje brzopletosti u radu. Nekako je umela sa svima nama, sećam se druga iz
razreda koji je bio jako nemiran, ali učiteljica nikada nije vikala na njega, a
ipak ga je smirivala. Oduvek sam se pitala kako joj uspeva da nas 30-oro budemo
mirni i slušamo je po 45 minuta. I danas se isto pitam. Bila sam potpuno
očarana njenim moćima. Podstakla je moj takmičarski duh, koji su razvili moji
ukućani. Nije dozvoljavala da odustanem. Danas se sa ponosom i setom u očima
sećam tog divnog bića.
Kao psihologu i
dečjem psihoterapeu jako mi je bitna saradnja sa vaspitačima i učiteljima. Uvek
mi je ovaj oblik saradnje bio od velikog značaja. Oni provode mnogo više
vremena sa decom od mene i samim tim poznaju ih više i bolje. Dobrobiti
saradnje su obostrane, oni meni pomažu da “sklopim” što širu sliku o detetu, a
ja sa njima podelim svoje znanje i veštibe vezane za uspešno rešavanje dečjih
problema.
A ko su zapravo oni? Volela bih da mi taj odgovor daju
deca sa kojom sam radila i sa kojom radim. Ali to sada nije moguće i zato sa
vama delim svoje mišljenje.
To su osobe u koje roditelji imaju puno poverenja, jer
kod njih ostavljaju svoje dete skoro čitav radni dan.
To su osobe koje nas uče nekim svakodnevnim i manje
svakodnevnim ali za život bitnim veštinama.
To su osobe koje nas poznaju skoro kao i naši roditelji.
To su osobe koje veruju u nas i naše kapacitete i znaju
da uvek možemo za korak više, ali ne zahtevaju to od nas ako mi to ne želimo.
To su osobe sa
kojima možemo da poverimo neke brige i nedoumice.
To su osobe koje otkriju sjaj u našim očima i daju nam
vetar u leđa.
To su osobe koje hrabro, svakog dana ulaze u učionicu
punu dece sa novim idejama, spremni da ih saslušaju i nauče ih nešto novo.
To su osobe vredne poštovanja, jer istovremeno drže
pažnju velikog broja dece.
Pre desetak dana sam imala veliku sreću da upoznam
nastavnika prirodnih nauka i vidim njegov (jedinstven) način rada. U radu sa
svojim učenicima u velikoj meri koristi igru- pa im tako različite matematičke
operacije objašnjava kroz igru, rad srca i pluća kroz crtež i pokret, provodi
vremen sa njima u dvorištu škole ili u prirodi i tamo im na licu mesta
objašnjava razlomke, uglove i strane sveta, a upoznaje ih i sa različitim
životinjskim i biljnim vrstima. Tokom prezentacije njegovog rada, bila sam
potpuno začarana i jedino što sam na kraju uspela da kažem je:”Bravo, pa ovo je
divno!”
U svetu gde je sve predodređeno nekom unapred napraljenom
planu i programu, obično, od strane ljudi koji i nisu u direktnom radu sa
decom, divno je saznati da postoji neko ko će ispuniti plan i program za tu
godinu, ali na sebi svojstven način. To je samo jedan od dokaza da uvek može
drugačije i u korist dece, makar to značilo ne pridržavati se plana i programa.
Njegovi učenici izlaze bogatiji (iskustveno) u odnosu na ostale đake. Njegovi
učenici upoznaju školu iz jednog potpuno novog ugla. Njegovi učenici su
srećniji, manje anksiozni i manje agresivni. A njegove kolege nisu baš
najsrećnije jer on postavlja potpuno nove ciljeve, za uštogljeni način obrazovanja
apsolutno neprihvatljive, ali on se bori. Lakše je raditi po nečijem planu,
nego prihvatiti nove izazove i menjati već dobro poznati put ka znanju. Jako je
bitno biti svestan svoje uloge u životu drugih ljudi. Biti otvoren za nova
znanja i nove veštine. Zainteresovao me je rad ovog nastavnika ne zato što sam
radoznala, već zato što znam kakav uticaj vaspitači, učitelji, nastavnici i
profesori imaju na razvoj ličnosti u svakom smislu te reči.
Svaka promena je teška, ali kada duboko verujete u ono
što radite i kada znate da to može doneti puno dobrog na duže staze nekim
novim, mladim bićima, onda promena i nije tako teška.
Коментари
Постави коментар